Forumda Arama Yapın

Saç Dökülmesi Forum Forum Diğer Konular Diğer Sorular Folik Asit Kullananlar Yorumları

  • #6363

    Folik Asit Kullananlar Yorumları

    Folat yada folik asit, suda çözünen ve birçok gıdada doğal olarak bulunan B9 vitamininin doğal şeklidir. Ayrıca gıdalara eklenir ve folik asit şeklinde bir takviye olarak satılır. Bu form aslında sırasıyla % 85 ve % 50 gıda kaynaklarından daha iyi emilir. Folat, DNA ve RNA oluşturmaya yardımcı olur ve protein metabolizmasında rol oynar.

    Yüksek miktarlarda alınırsa vücutta zararlı etkiler gösterebilen bir amino asit olan homosisteinin parçalanmasında anahtar rol oynar. Folat ayrıca sağlıklı kırmızı kan hücreleri üretmek için gereklidir ve hamilelik ve fetal gelişim gibi hızlı büyüme dönemlerinde kritik öneme sahiptir.

    Folik asit, B9 vitamini olarak da bilinen, vücutta hücre bölünmesi ve büyümesi için gerekli olan bir vitamindir. B9 vitamini vücudunuzun sağlıklı kan hücreleri, DNA, sinir sistemi ve dokular üretmesine yardımcı olur.  Proteinlerin yapıtaşı olan aminoasitlerin birbirine dönüşmesini sağlayarak, DNA içerik yapısındaki nükleik asitlerin yapımında ve kan hücrelerinin yapımı ve çoğalmasında rolü olur.

    Folat özellikle hamile kadınlar için önemlidir, çünkü bebeğin sinir sisteminin gelişimine yardımcı olur ve folik asitten yetersiz beslenen gebelerin bebeklerinde sinir tüp bozukluğu yani nöral tüp defektleri gibi spina bifida görülmektedir. B9 vitamini eksikliği ise kansızlık, yorgunluk, halsizlik, soluk cilt, iştahsızlık, kilo kaybı, baş ağrısı, unutkanlık, depresyon gibi belirtilere yol açabilir.

    Folik Asit Folat Farkı

    Folik Asit Kullananlar Yorumları

    Folat, besinlerde B9 vitaminin doğal olarak bulunan şeklidir. Folik asit ise sentetik olarak tablet formunda üretilen folat türevidir. İkisi arasında belirgin farklar olmasına rağmen adları sıklıkla birbirlerinin yerine kullanılır.

    Önerilen Miktarlar

    Folat için Önerilen Diyet Ödeneği, diyet folat eşdeğerlerinin (DFE) mikrogramları (mcg) olarak listelenmiştir. 19 Yaş ve üstü erkekler ve kadınlar 400 mcg DFE’yi hedeflemelidir. Hamile ve emziren kadınlar sırasıyla 600 mcg DFE ve 500 mcg DFE gerektirir. Düzenli olarak alkol alan kişiler, alkol emilimini bozabileceğinden, günde en az 600 mcg DFE folat hedeflemelidir.

    Folik asit içeren besinler

    Folat bir çok gıdada bulunan bir vitamindir. Hazır tabletler almak yerine doğal yollardan bu vitaminin ihtiyacı giderilebilir.

    Folat içeren besinler arasında şunlar sayılabilir:

    • Karaciğer, yumurta ve bazı deniz ürünleri gibi et ürünleri.
    • Ispanak, brokoli, brüksel lahanası, karnabahar, marul, kuşkonmaz, maydanoz, kereviz ve pancar gibi yeşil yapraklı sebzeler.
    • Portakal, greyfurt, limon, muz, çilek, kayısı, kivi, avokado ve papaya gibi meyveler.
    • Nohut, soya fasulyesi, bezelye ve kuru fasulye gibi baklagiller.
    • Fındık, ceviz ve susam gibi yemişler.
    • Kepekli ekmek, beyaz ekmek, makarna, pirinç ve kahvaltılık gevrekler gibi tahıl ürünleri.

    Bu besinleri günlük beslenmenize dahil ederek b9 vitamini ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

    Folik asit sabah mı akşam mı alınmalı?

    B9 vitamini takviyesi, aç karnına veya tok karnına alınabilir. Ancak, aç karnına almak, emiliminin daha iyi olmasını sağlayabilir. Bu nedenle, folat takviyesi almak için en iyi zaman, kahvaltıdan yarım saat önce veya akşam yemeğinden iki saat sonradır.

    Folik asit saça, cilde ve sağlığa faydaları

    Folat vücudunuzun sağlıklı kan hücreleri, DNA, sinir sistemi ve dokular üretmesine yardımcı olur. B9 vitamini alımının faydaları şunlardır:

    • Hamilelik döneminde bebeğin gelişimini destekler ve doğum kusurlarını önler.
    • Depresyon, Alzheimer, demans gibi beyin ve ruh sağlığı sorunlarını azaltır.
    • Kalp hastalığı, felç, yüksek tansiyon gibi kardiyovasküler hastalıkların riskini düşürür.
    • Bazı kanser türlerine karşı koruyucu etki gösterir.
    • Cilt, saç ve tırnak sağlığını iyileştirir.
    • Bağışıklık sistemini güçlendirir ve enfeksiyonlara karşı direnci artırır.

    Folik asit fazla olursa zararları

    B9 vitamini eksikliği zararlı olduğu gibi fazla olması da sorunlar yaratabilir. Ek tablet alımında mutlaka belirli bir miktarla sınırlı olmalıdır. B9 vitamini fazlalığı, vücudunuzda çeşitli zararlara neden olabilir. Bunlar şunlardır:

    • Folat, hücre bölünmesini destekler. Bu, sağlıklı hücrelerin büyümesi için yararlıdır, ancak aynı zamanda kanserli hücrelerin de büyümesini teşvik edebilir. Özellikle kolon, prostat ve meme kanseri gibi bazı kanser türlerine karşı hassas olan kişilerde, fazla folik asit alımı kanser gelişimini hızlandırabilir.
    • B9 vitamini, B12 vitamini ile birlikte çalışır. B12 vitamini eksikliği, sinir sisteminde hasara ve nörolojik bozukluklara neden olabilir. Fazla folik asit alımı, B12 vitamini eksikliğinin belirtilerini maskeleyebilir ve tedaviyi geciktirebilir. Bu da sinir sisteminde kalıcı hasara neden olabilir.
    • Folat, mide bulantısı, kusma, gaz, şişkinlik, ishal, kabızlık, döküntü, kaşıntı ve kramp gibi sindirim sistemi rahatsızlıklarına neden olabilir. Bu belirtiler, b9 vitamini dozunu azaltarak veya bırakarak hafifletilebilir.
    • Hamilelikte folat alımı, bebeğin gelişimi için çok önemlidir. Ancak fazla folik asit alımı, hamilelikte komplikasyonlara yol açabilir. Örneğin, aşırı b9 vitamini kullanımı, fetal büyümede bozulma, astım, otizm, epilepsi ve obezite gibi çocukluk hastalıkları riskini artırabilir.

    B9 vitamini fazlalığından kaçınmak için, doktorunuza danışmadan bu vitamin takviyesini almamanız önerilir.

    Folik asit kullananlar yorumlarınızı yada sorularınızı konudan yazabilirsiniz.

0
8
1
Paylaş
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.